آمریکا درباره هدیه ۱۰ میلیون دلاری مصر به ترامپ به صورت محرمانه تحقیق می‌کند آیت‌الله علم‌الهدی: فرهنگ میزبانی، اصل هویتی مردم مشهد مقدس است سازمان بازرسی کشور مسئله آب‌رسانی به روستا‌ها را بررسی می‌کند ولایت مداری و دولت یاری بیمه معلمان مدارس غیردولتی با ۳۰ ساعت کار در هفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی سخت و کوبنده خواهد بود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: ترور ناجوانمردانه رهبران جبهه مقاومت، نمایانگر ضعف رژیم صهیونیستی است انتقاد نیویورک‌تایمز از خودسری نتانیاهو انتخاب گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل‌۹۰ در هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم یک قلاده توله پلنگ در نکا نجات یافت (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) + عکس ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری کشور طی ۲ سال اخیر کاهش یافته است موافقت ترامپ برای مناظره با کامالا هریس در سپتامبر رویترز انتشار گزارش درباره آمادگی ایران برای حمله موشکی را رد کرد دعوت از ۳ وزیر کابینه جهت حضور در صحن مجلس صباح زنگنه: رژیم صهیونیستی از سخنرانی پزشکیان عصبانی و افسرده شده است | تأثیر ترور شهید هنیه بر منطقه مسعود پزشکیان این هفته وزرای دولت چهاردهم را به مجلس معرفی خواهد کرد نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان؛ طرح تعطیلی آخر هفته هنوز ایراد دارد آمریکا می‌خواهد استقرار نظامی‌اش در غرب آسیا را تقویت کند گردان‌های القسام پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک هدف قرار دادند در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری ۵ تن شهید شدند بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی آماده باش شدند
سرخط خبرها

صباح زنگنه: رژیم صهیونیستی از سخنرانی پزشکیان عصبانی و افسرده شده است | تأثیر ترور شهید هنیه بر منطقه

  • کد خبر: ۲۴۲۷۳۳
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
صباح زنگنه: رژیم صهیونیستی از سخنرانی پزشکیان عصبانی و افسرده شده است | تأثیر ترور شهید هنیه بر منطقه
یک تحلیلگر سیاسی حوزه بین‌الملل گفت: ظاهراً رژیم صهیونیستی از سخنرانی پزشکیان عصبانی و افسرده شده و تلاش داشته که در آغاز ریاست‌جمهوری وی، برای دولت جدید و کشورمان مسئله ایجاد کند.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص تأثیر ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران بر منطقه، اظهار کرد: باید به ملت فلسطین تسلیت گفت و همچنین به ملت ایران که میزبان شخصیت مهمی بود. اتفاقی را که افتاد، پس از چند اتفاق مهم دیگر می‌توان ارزیابی کرد؛ اولاً شکست نصف‌ونیمه نتانیاهو در واشنگتن که قصد داشت آمریکا را به درگیری‌های منطقه بکشاند و خواستار کسب تسلیحات بیشتر و حمایت‌های مالی و لجستیکی از سمت آمریکا بود، اما عملاً آنچنان پاسخ مثبت و روشنی دریافت نکرد؛ ثانیاً اتفاقی که در پکن بین گروه‌های «حماس» و «فتح» که بزرگ‌ترین گروه‌های فلسطینی و تشکیل‌دهنده دولت خودگردان به حساب می‌آیند، رخ داد. توافقات نمایندگان این دو گروه در پکن، با میانجیگری، نظارت و ابتکار چین حاصل شد و عملاً مردم فلسطین را یک قدم به جلو برد و آن‌ها را به سمت همگرایی و همراهی بیشتر گروه‌های فلسطینی دربرابر ابداع‌های رژیم صهیونیستی سوق داد.

وی افزود: این توافقات برای رژیم صهیونیستی نیز مطرح است؛ چراکه رژیم صهیونیستی همواره اعلام می‌کرد که طرف قابل قبول و دارای شرایطی از فلسطینی‌ها نمی‌بیند و عملاً به توافقات خود پایبند نبوده و با اقدام و ابتکار چین این بهانه از دست رژیم صهیونیستی گرفته شد؛ علاوه‌براین همچنان شاهد اعتراض مردم عرب سوری‌الاصل جولان هم بودیم که تاریخ روشنی در مقابله با استعمار فرانسه داشته و تاکنون حاضر نشده‌اند شناسنامه اسرائیلی دریافت کنند و خود را شهروند اسرائیل بدانند که این برای رژیم صهیونیستی عقده‌ای بزرگ و مسئله‌ای غیرقابل‌هضم است. منطقه‌ای که بسیار مهم، حاصل‌خیز و دارای منابع آبی مطلوبی نیز هست و برای مردمی که مصمم و مخالف با اشغالگری صهیونیست‌ها هستند، مطرح می‌شود.

این تحلیلگر سیاسی حوزه بین‌الملل ادامه داد: این اتفاقات حتی در مجدل‌الشمس باعث اعتراض بورل از اتحادیه اروپا شد و خواستار اعزام یک هیئت تحقیق‌وبررسی حادثه شد که خود فشار دیگری برای رژیم صهیونیستی بود؛ بنابراین این مجموعه‌حوادث که رژیم صهیونیستی روی آن حسابی باز نکرده بود و نمی‌توانست همه ابعاد این ماجرا را جمع‌و‌جو و برابر آن سیاست واحدی اتخاذ کند، از خشم و ناراحتی اسرائیل حکایت می‌کند.

زنگنه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که توافقات حماس و سایر گروه‌های فلسطینی را منتفی کند، اظهار کرد: بنابراین ما شاهد کنش‌هایی از سوی مردم فلسطین، نیرو‌های مقاومت در سوریه و لبنان خواهیم بود. کنش بعدی از سوی جامعه بین‌الملل، چین و روسیه خواهد بود؛ حتی خود آمریکا که خواستار عدم توسعه جنگ و درگیری بوده با این اقدامات اسرائیل که به مناطق مختلف حمله می‌کند و رئیس حماس را در تهران ترور می‌کند، متوجه می‌شود که رژیم وقعی به خواسته آمریکا نمی‌نهد و چینی که خواستار وحدت گروه‌های فلسطینی است مواجه می‌شود با اینکه رهبر یکی از گروه‌های فلسطینی ترور می‌شود، حتماً واکنش خاص خود را دارد.

وی افزود: ظاهراً رژیم صهیونیستی از سخنرانی پزشکیان عصبانی و افسرده شده و تلاش کرده که در آغاز ریاست‌جمهوری او برای دولت جدید و کشورمان مسئله ایجاد کند و از طرف دیگر، به زبان نرم‌افزاری نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز تعرض کرده باشد؛ البته نیرو‌های امنیتی ما باید پاسخ خود را متناسب با این حادثه داشته باشند.

این تحلیلگر سیاسی حوزه بین‌الملل در خصوص واکنش ایران، گفت: هر نوع واکنشی باید به ادله و مستندات محکمی متکی باشد که بخش‌های مربوطه باید آن را تهیه کنند. وقتی این مستندات مشخص شد، آن‌وقت در سطوح مختلف قابل‌پیگیری خواهد بود که یکی از سطوح آن، اعلام به سازمان‌های بین‌المللی است و حقانیت جمهوری اسلامی ایران را برای نشان‌دادن عکس‌العمل تثبیت می‌کند. همچنین نکته‌ای که نشان‌دهنده تعقل، تأمل و محاسبه دقیق‌تر ایران خواهد بود، یافتن راه‌های مختلف برای پاسخ‌های سیاسی، اطلاعاتی، لجستیکی و هماهنگی‌های محور مقاومت و مجموعه‌ای از واکنش‌های قابل‌احصاست و انتخاب از میان آن‌ها به‌عهده دستگاه‌های امنیتی است.

زنگنه در ادامه، گفت: افزایش تنش‌ها در منطقه برای دولت جدید خوشایند و مناسب نخواهد بود؛ چراکه رئیس‌جمهوری که هنوز تمام مسئولیتش را به دست نیاورده و مسئولان بخش‌های مختلف را تعیین نکرده، باید پاسخ دهد؛ اما قطعاً کشور متوقف نبوده و نخواهند بود و همه این ابعاد را بررسی می‌کنند و نحوه پاسخ‌ها را مطالعه کرده و می‌توانند در راستای مطالعاتشان، گام بردارند. به هر حال اینکه در کشوری به بزرگی ایران، یک اتفاق بزرگ مانند تحلیف ریاست‌جمهوری با حضور ده‌ها مسئول از سراسر دنیا برگزار می‌شود طوری‌که نگاه جهان را معطوف به ایران می‌کند و نیز اینکه این مراسم با حضور این‌همه نیروی سطوح بالای جهانی با امنیت کامل برگزار می‌شود و پیش از آن، انتخابات با امنیت کامل برگزار می‌شود، موجبات خشم حسودان، مخالفان و معارضان نظام را فراهم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->